Článek
„Představte si místo, kde se cítíte jako doma, ale má tolik jedinečnosti, že se nikdy nenudíte,“ znělo na videu v momentě, kdy se objevil záběr z Islandu zachycující skateboardistu před koncertní síní.
Vzhledem k tomu, že se jedná o opravdu známou a velmi často fotografovanou stavbu, si toho diváci okamžitě všimli a video, které agentura Rhode Island Commerce Corporation zveřejnila v úterý, se na YouTube v původní podobě neohřálo ani den.
„Neměl jsem pochyby, tak jsem ještě chvíli hledal a pak to zveřejnil na Facebooku,“ citovala agentura AP Grega Nemese, který Island navštívil v říjnu a stavbu ve videu okamžitě poznal. Na sociální síti se k němu připojili další uživatelé a objevily se i vtípky, že by se Rhode Island možná měl přejmenovat na Rhode Iceland (Island je v angličtině Iceland).
Chybu přiznali
Ještě v úterý ráno z Rhode Island Commerce Corporation tvrdili, že všechny záběry rozhodně pocházejí z tohoto nejmenšího amerického státu, odpoledne už však ústy mluvčí přiznali, že došlo k chybě, za niž prý může najatá firma, která video stříhala.
Do videa si proto rýpl třeba místní poslanec Daniel Reilly, který zpochybnil, zda by video využívající agenturní nebo archivní záběry opravdu mělo stát 22 tisíc dolarů, což je v přepočtu něco přes půl miliónu korun.
Agentura AP připomíná, že se nejedná o zdaleka první případ, kdy došlo k přešlapu v propagačním videu nebo reklamě. Například v únoru se v televizním spotu republikánského kandidáta na prezidenta Marca Rubia objevila scéna z kanadského Vancouveru. Nebo v roce 2007 použila turistická kancelář státu Tennessee fotku z Aljašky.