Článek
Změnu podle deníku Bild oznámila Spolková dráha (DB) s odůvodněním, že poptávka po točeném v soupravách, byť se to v Německu zdá stěží uvěřitelné, v posledních letech citelně klesá.
Jestliže v roce 2010 činil podíl sudového piva ve vlacích polovinu, dnes je to už jen 15 procent. Pěnivý mok tak od února 2025 bude k mání pouze v lahvích, a to sedm druhů a jedna další značka bude vždy v akční nabídce. „To abychom cestujícím dopřáli větší pestrost,“ uvedla DB.
Frisch gezapftes Bier und Deutsche Bahn - diese Kombi ist ab dem kommenden Jahr Geschichte. Die Bahn setzt künftig nur noch auf Flaschenbier. Auf manchen Strecken wird außerdem ausschließlich bargeldlose Zahlung getestet. pic.twitter.com/rrVgBuhRKR
— rbb|24 (@rbb24) December 12, 2024
Současně s přenastavením pivního sortimentu přijde i další změna. Odstartuje pilotní projekt, kdy v jídelních vozech bude možné platit pouze kartou.
Od února do května 2025 bude DB na šesti trasách, po nichž jezdí rychlostní soupravy Intercity-Express (ICE), prověřovat ryze bezhotovostní platební styk. Kdo bude mít jen mince či bankovky a dostane chuť na pivo, bude mít žízeň, poznamenal Bild.
Zda sedí právě v takové soupravě, si cestující budou moci předem ověřit na internetových stránkách DB.
Bestsellerem je cappuccino
Pro všechny zákazníky má ale DB i jednu dobrou zprávu. Personál jídelních vozů se rozroste o stovku zaměstnanců na plný úvazek. Dosud v nich pracuje 3200 lidí.
Bestsellerem v německých vlacích ale není pivo, nýbrž cappuccino, kterého se v loňském roce prodalo 2,2 milionu šálků. Následují bagety se šunkou a sýrem v počtu 747 tisíc.