Hlavní obsah

V indické vesničce šlo zemědělství stranou, lidé vydělávají na YouTube

O malé vesničce Tulsi v indickém státě Čhattísgarh ještě před pár lety moc lidí na světě nevědělo. Situace se však změnila ve chvíli, kdy podstatná část ze tří tisíc obyvatel začala vydělávat na internetu.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Ačkoliv dřív bývalo ve vesnici běžné, že obyvatelé byli převážně zemědělci, s příchodem moderních technologií se poměry razantně změnily. Zhruba 40 procent obyvatel vesnice se nyní věnuje tvorbě videoobsahu na sociálních sítích.

S natáčením začali někteří obyvatelé zhruba před 10 lety. Když se rozkřiklo, že jejich příjmy jsou najednou až trojnásobné, k nákupu kamery a mikrofonu se odhodlali i ostatní.

„Já jsem třeba pracoval v bance, ale moc mě to nebavilo. V kanceláři jsem měl internet a sledoval tam videa na YouTube. Nakonec jsem se rozhodl z práce odejít a začít se naplno věnovat natáčení videí,“ uvedl jeden z průkopníků videotvorby ve vesnici.

V současné době je nejmladšímu tvůrci z vesničky 15 let, nejstarší je 85letá žena. Většina youtubových kanálů se věnuje komediím, hudbě či kutilství. Nejpopulárnější účet z vesničky sleduje na YouTube přes 100 tisíc uživatelů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám