Článek
Provozovatel restaurací Hadilao již před časem instruoval své zaměstnance, aby zákazníkům předváděli původně lidový tanec Ke Mu San. A zpočátku to mělo úspěch, a tak firma podle webu South China Morning Post dokonce koupila autorská práva na hudbu k tomuto tanci a požádala zaměstnance po celé zemi, aby se jej naučili.
Časem se však začaly ozývat kritické hlasy zákazníků, které velmi zesílily na konci listopadu, kdy se na čínských sociálních sítích objevilo video z provozovny v provincii Liao-ning na severovýchodě Číny.
Lidé si stěžovali, že se při tanci cítí nekomfortně, a některé dokonce pohoršuje. Původně lidový tanec, který dříve při svatbách tančili mladí lidé v autonomní oblasti Kuang-si Čuang na čínském jihu, se totiž vyznačuje vlněním pánve, což mnoho lidí pobuřuje zejména v případech, pokud se tančí v páru.
Na hosty v čínské restauraci spadly ze stropu dvě živé krysy. Incident zachytila kamera
Situaci neprospělo ani další video, na němž servírka v provincii Che-pej tančila bez úsměvu. Lidé začali okamžitě poukazovat na „bolest, kterou tento tanec musí působit“.
Firma později zveřejnila náznak omluvy, když v oficiálním prohlášení uvedla, že své zaměstnance vybízí, aby zákazníkům poskytovali individuální služby, ale lidé by se u toho neměli cítit nepříjemně. Dá se však předpokládat, že v restauracích Haidilao se už moc dlouho tancovat nebude.
Název tance Ke Mu San se dá volně přeložit jako třetí předmět nebo třetí věc a South China Morning Post dodává, že původně měl označovat třetí dovednost, kterou lidé v oblasti jeho vzniku „potřebovali“, vedle zpěvu a pojídání rýžových nudlí to byl právě tanec.
Odborníci z oblasti kultury však tvrdí, že dnes je tento tanec v prvé řadě odrazem „skutečného duševního stavu“ mladých Číňanů, kteří se musí vypořádat s vysokým pracovním nasazením a čelí mnoha obtížným výzvám v čínském vysoce konkurenčním prostředí.