Článek
Typický matematik má v očích mladých lidí stereotypizovanou vizáž starého, šedivého muže střední třídy, jenž je posedlý svým oborem, nemá základní sociální dovednosti a žádný osobní život.
Typický matematik má v očích mladých lidí stereotypizovanou vizáž starého, šedivého muže střední třídy, jenž je posedlý svým oborem, nemá základní sociální dovednosti a žádný osobní život.
Typický matematik má v očích mladých lidí stereotypizovanou vizáž starého, šedivého muže střední třídy, jenž je posedlý svým oborem, nemá základní sociální dovednosti a žádný osobní život. Studie britských expertů odhaluje tato klišovitá vnímání matematiky a matematických odborníků, kteří mají v populární kultuře negativní pověst, což je příčinou chabého zájmu o obor mezi mladými lidmi.
Typický matematik má v očích mladých lidí stereotypizovanou vizáž starého, šedivého muže střední třídy, jenž je posedlý svým oborem, nemá základní sociální dovednosti a žádný osobní život. Studie britských expertů odhaluje tato klišovitá vnímání matematiky a matematických odborníků, kteří mají v populární kultuře negativní pověst, což je příčinou chabého zájmu o obor mezi mladými lidmi.
Doktorka Heather Mendicková a Marie-Pierre Moreauová z Londýnské metropolitní školy ve spolupráci s profesorkou Debbie Epsteinovou z Cardiff University zjistily, že zájem mladých lidí o matematiku v celé Británii prudce klesá a že podobný trend platí i v ostatních zemích Evropy.
I sami odborníci uznávají, že jsou podivíni
„Jelikož máme ve společnosti takto zúžené vnímání matematiky a matematiků, jen těžko někoho překvapí, že relativně velmi málo mladých lidí se chce v oboru dále vzdělávat,“ uvedly autorky.
„Jelikož máme ve společnosti takto zúžené vnímání matematiky a matematiků, jen těžko někoho překvapí, že relativně velmi málo mladých lidí se chce v oboru dále vzdělávat,“ uvedly autorky.
A situaci zhoršuje fakt, že s podivínstvím matematiků se ztotožňují sami odborníci pracující v oboru. Typickými génii matematiky jsou vnímáni Albert Einstein a John Nash, ti však představují nenormální jedince s nedostatkem základních společenských dovedností a posedlostí matematikou.
Univerzitní studenti matematiky ale tvrdí, že tato posedlost je spíše než bláznovstvím oddaností a odevzdáním se oboru. Studie byla publikována v odborném časopise Economic and Social Research Council.