Článek
Super Bowl je v USA tradičně jedním z nejsledovanějších pořadů roku, jeho reklamní bloky proto patří k těm vůbec nejlukrativnějším. Letos si televize CBS účtovala za půlminutový spot v průměru čtyři milióny dolarů (asi 75 miliónů korun). I přesto se ale firmy o možnost mít reklamu během tohoto pořadu doslova perou, je to totiž otázkou prestiže. Připomeňte si také reklamy z loňského Super Bowlu.
Go Daddy
Společnost fungující jako registrátor webových adres a tvůrce domén na sebe letos upozornila více než dost. Mnoho odborníků označilo tento spot za nejhorší reklamu, která byla kdy během Super Bowlu promítnuta. Ve své reklamě totiž firma nechala líbat jednu z nejpohlednějších modelek světa Bar Refaeli s nepříliš pohledným mistrem hollywoodských štěků, podivínem Jesse Heimanem. Ten si sice zahrál drobné role v desítkách kasovních trháků, typickým filmovým krasavcem však doopravdy není. Reklamu pak moderovala jedna z nejlepších závodních řidiček všech dob - Danica Patricková.
Ačkoliv se předpokládalo, že tato reklama bude na letošním Super Bowlu odvysílána, až do poslední chvíle to nebylo jisté, kvůli její kontroverzní povaze. Reklama, která má ztělesňovat propojení krásy a inteligence, byla letos asi tou nejvýraznější. Mnoho lidí se krátce po odvysílání reklamy shodovalo v internetových diskuzích na tom, že jim bylo při sledování reklamy za herce až trapno a tázali se, kolik za tuto reklamu asi dostala Bar Refaeli zaplaceno. Uzemnil je však jiný diskutující příspěvkem: "Víte vy, co je vůbec nejlepší? Že za tu reklamu dostal zaplaceno i on..."
Volkswagen
Na reklamu od Volkswagenu byla upřena velká pozornost. Německá automobilka totiž svými spoty z minulých let nasadila laťku hodně vysoko. Reklama s bílým Američanem, který mluví jako Jamajčan, a všem tak rozveseluje den, rozhodně patří k těm letošním nejpovedenějším. Mnozí komentátoři ale spot označili za rasistický a urážlivý vůči obyvatelům tohoto karibského ostrova. Paradoxní je, že švagr herce v hlavní roli je Jamajčan a z reklamy je údajně nadšený.
Mercedes
Jednu z nejdražších letošních reklam má na svědomí Mercedes. K téměř dvouminutové délce přidal i hvězdné obsazení. V roli ďábla se představil slavný herec Willem Dafoe, dále se v reklamě objevili i Kate Upton nebo Usher. Upsat svou duši výměnou za nový model vozu s trojcípou hvězdou je opravdu lákavé.
Audi
Audi, které se loni svezlo na upíří vlně, letos vsadilo na Američany oblíbené téma školních plesů. Mladík se zklamaně chystá na ples bez doprovodu, utahuje si z něj dokonce i jeho malá sestra, vše se ovšem změní po nasednutí do audi jeho otce.
Fiat
Reklama na čtyřdvéřový Fiat 500L se automobilce podařila. Převlékání nevěst v autě si vyjma řidiče a člověka na místě spolujezdce může užít i mladík sedící mezi nimi. Ačkoliv působí nový model zvenku jako malý, uvnitř je prostor pro pět cestujících. A jak ukazuje nová reklama, může to mít někdy i pořádné výhody.