Článek
„Co byste udělali, kdybyste se stali svědkem vraždy?“ je otázka, která se objevuje na začátku videa. Jeho koncept je jednoduchý. Svědek zmáčkne tlačítko výtahu a po otevření dveří spatří na podlaze dva muže, přičemž jeden z nich šňůrou škrtí toho druhého.
Reakce zhruba dvacítky svědků se různí. Polovina lidí buď jen nevěřícně zírala, nebo se vytratila pryč. Několik jedinců se na útočníka vrhlo a snažilo se ho zpacifikovat, jedna žena jej dokonce zběsile bila pugétem. Korunu všemu nasadil muž, který s naprostým klidem vytáhl svůj telefon a začal si situaci fotit.
Video, které vzniklo jako propagace k filmu Dead Man Down s Colinem Farrellem v hlavní roli, je tak zajímavým psychologickým experimentem. Objevily se sice názory, že nahrané můžou být i reakce svědků, ale to zatím reklamní agentura Thinkmodo, která za scénkou stojí, nepotvrdila.
Stejná agentura má na svém kontě i vtípek s kadeřnictvím, v němž zákaznice strašila dívenka z hororu. [celá zpráva]