Hlavní obsah

Školy by měly učit žáky magii, míní britský psycholog

Novinky, jky
LONDÝN

Podle psychologa a profesora Richarda Wisemana by měly jít britské děti ve šlépějích Harryho Pottera a věnovat se ve školách mimo jiné i čarování. Dle Wisemana čarování pomáhá zvyšovat sebejistotu dětí a také rozvíjí kvalitu jejich společenského chování. Informoval o tom britský deník Daily Mirror.

Článek

"Studium magie vyžaduje velkou sebekázeň, pochopení toho, jak ostatní lidé myslí a schopnost bavit své okolí. Oproti počítačovým hrám to děti podporuje v tom, aby komunikovaly se svými přáteli a rodinami," uvedl Wiseman.

Vědce jeho teorie zaujala, a tak poslali 50 dětí z hrabství Hertfodrshire do školy magie. Naučily se tam, jak zázračně zacelit provaz přestřižený vedví a také si osvojily menší trik s kartami, podobný těm, které provádí s oblibou i známý mág Darren Brown. Později děti předváděly tyto triky před svými nejbližšími.

O dva týdny později se děti podrobily dalším testům a v sebedůvěře a společenském chování. Děti, které lekce magie podstoupily, tak měly v těchto testech vyšší skóre, než jejich spolužáci, kteří podstupovali normální výuku.

Umí udržet tajemství

Na setkání britské vědecké asociace v Liverpoolu Wiseman uvedl, že by byl rád, kdyby se tento výzkum stal součástí celonárodních školních osnov.

"Úspěch Harryho Pottera znamená, že děti považují návštěvu lekcí magie za zábavu. Nejde jim v tom ani zabránit, jsou při této výuce opravdu nadšené. Musejí mít hodně sebekázně, aby se naučily nějaký trik a zároveň promýšlely, jak vypadá z perspektivy člověka, který ho sleduje. A ve finále se naučí udržet tajemství a přitom zůstat na okolí příjemní," dodal Wiseman.

Související témata:

Výběr článků

Načítám