Článek
Na mírně drastickou nabídku řetězce Makro jako první zareagovalo Mezinárodní hnutí na pomoc zvířatům Viva, které na svých internetových stránkách přineslo nejen snímky vakuovaných selátek, ale i reklamní slogan prodejní sítě: „Malá chutná prasátka, již v prodeji v síti Makro Cash & Carry Polsko”.
Pobouřené klientky
„Byla jsem Vaší dlouholetou klientkou, ale do sítě Makro už nevstoupím, i kdybych měla zemřít hlady a moji blízcí též,” vzkázala obchodnímu řetězci přes portál Gazete.pl čtenářka Ewa. A nebyla sama.
„Co se asi tak děje v hlavách dětí, které vidí taková prasátka v obchodech? Jsem pobouřená a znechucená,” napsala Joanna. Jakási Urszula pak jen dodala, že nevěří, že by něco podobného mohl sníst Evropan ve 21. století.
Přehnané reakce
„Naše obchodní síť tvoří svoji nabídku na základě zájmu klientů. A mražená prasátka jsou mimořádně oblíbená. Často si je objednávají hotely, restaurace, bary či firmy zařizující svatby,” reagovala na vlnu kritiky mluvčí společnosti Magdalena Figura a dodala, že selátka jsou v nabídce už skoro rok a doposud nevyvolala žádné negativní reakce veřejnosti.
I mnozí zákazníci považují reakce ochránců zvířat a některých žen za přehnané. Označují za pokrytectví to, že se zákaznice odmítají dívat na celá zvířata na pultech, ale jejich jednotlivé části si bez ostychu zakoupí.