Článek
Deník Blikk v této souvislosti konstatoval, že v čase výluky budou cestující naštvaní a vtipy 32letého Viktora Bócsy mohou zlepšit jejich náladu.
„Vážení cestující startujeme. Naše rychlost bude 27 kilometrů v hodině při výšce 53 centimetrů,“ tímto hlášením začínal Bócsa svou jízdu po budapešťských ulicích.
Bócsu propustili před šesti lety. Vedení podniku odůvodnilo tento krok tím, že mezi vtipy byly i takové, které narážely na špatný technický stav autobusů budapešťské hromadné dopravy.
„Jak určitě cítíte, začali jsme v autobusech topit. To je neklamný důkaz, že je tady léto,“ dovolil si Bócsa vtípky na adresu špatného technického stavu vozidel.
Před odjezdem z konečné se Bócsa postavil před cestující a zahájil instruktáž, jak ji známe z letadel. Vysvětlil cestujícím, kde jsou únikové východy a jak se mají chovat v případě nehody. Vedení dopravního podniku mu vyčítalo, že při těchto instruktážích opustil služební místo řidiče, co označilo za nepřípustné.
Z řidiče pekařem a zase zpátky
Po propuštění si Bócsa otevřel pekařství ve městě Cegléd asi 80 kilometrů jihovýchodně od Budapešti. Zde ho letos vyhledali zástupci dopravního podniku a nabídli mu možnost návratu za volant autobusu.
„Nabídli mi lepší plat a otevřeně řekli, že můj humor bude hrát důležitou roli při uklidnění cestujících v čase plánované výluky části metra. Vždy jsem toužil po návratu za volant autobusu, ale nabídka mě překvapila,“ uvedl Bócsa, který nabídku stále zvažuje.
Budapešťskému dopravnímu podniku v současnosti chybí asi sto řidičů autobusů a po výluce části metra se tato situace ještě zhorší. Podnik se snažil zaměstnat Ukrajince, ale problémem byl jazyk. Maďarština je pro ukrajinské řidiče příliš těžká a zaměstnají se raději v Polsku.