Hlavní obsah

Řetězec propagoval šunku sloganem Merry Ham-mas

Americký obchodní řetězec K-Mart musel ve svých prodejnách v Austrálii stáhnout z prodeje vánoční tašku s nápisem „Merry Ham-mas!“ poté, co vyvolala nevoli, protože název evokuje palestinské teroristické hnutí Hamás.

Foto: Profimedia.cz

Obchodní dům K-Mart v Sydney

Článek

Mělo jít zřejmě o reklamní slovní hříčku na základě kombinace anglických výrazů Merry Christmas (Veselé Vánoce) a Ham (šunka). Šunka bývá v Austrálii oblíbenou součástí sváteční hostiny 25. prosince.

Zmíněnou tašku se stahovací šňůrkou, která byla podle listu The New York Post určena právě k uložení šunky v lednici, nabízel řetězec za čtyři australské dolary (59 Kč).

„I když se to může zdát vtipné, ve skutečnosti to nevypadá dobře. Domníváme se, že jistý produktový manažer může způsobit své společnosti problémy,“ reagovala v prohlášení Australská židovská asociace (AJA) s tím, že „zdvořile“ požádala firmu, aby tašky přestala nabízet.

Řetězec zareagoval okamžitě. „Zmýlili jsme se a bezvýhradně se omlouváme. Při navrhování produktu jsme zjevně nedomysleli všechny důsledky a z prodeje jsme jej stáhli,“ uvedl mluvčí společnosti pro server Politico.

Kontroverzní vánoční tašku začal řetězec nabízet jen několik týdnů poté, co Hamás zaútočil na židovský stát, v důsledku čehož přišlo v Izraeli o život okolo 1200 lidí.

Supermarkety na Novém Zélandu po teroristickém útoku přestávají prodávat nože

Svět

Výběr článků

Načítám