Hlavní obsah

Řetězec pizzerií nabízí možnost zaplatit za jídlo až po smrti

Novozélandský řetězec Hell Pizza dává vybraným zákazníkům možnost zaplatit za pizzu až po smrti. Chce tím mimo jiné upozornit na sílící společenský problém.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Asi nepřekvapí, že firma s názvem Hell Pizza měla v minulosti několik poněkud kontroverzních kampaní. Ta nejnovější dává třinácti stovkám vybraných zákazníků možnost zaplatit za jídlo až po smrti.

V prvé řadě jde samozřejmě o marketing a zviditelnění, ale tato kampaň má i další rozměr: chce upozornit na rostoucí zadlužování obyvatel i firem a naráží na stále více rozšířený model nakupování označovaný jako „kup teď, zaplať později“.

„Stále více lidí využívá tento systém i k nákupům základních věcí, jako jsou potraviny, a myslíme si, že to už zachází příliš daleko, když k tomu mají přistupovat i restaurace. Zvlášť když 10,5 procenta půjček na Novém Zélandu se splácí pozdě,“ citují stránky Hell Pizza generálního ředitele Bena Cumminga.

Firma tak plánuje vybrat 666 lidí na Novém Zélandu a stejný počet v Austrálii, kteří dostanou možnost zaplatit za pizzu až po smrti. Ačkoliv tyto relativně nízké počty naznačují, že jde jen o promoakci, kdy zkrátka 1332 lidí dostane pizzu zadarmo, ve skutečnosti je podle serveru UPI vše podchyceno i po právní stránce.

William a Kate slaňovali ze skály a donesli záchranářům pizzu

Koktejl

Zákazníci totiž musejí podepsat dodatek k závěti, podle nějž bude z jejich posmrtného majetku stržena odpovídající suma ve prospěch pizzerie. Firma však upozorňuje, že půjde pouze o částku přesně odpovídající současné ceně objednané konkrétní pizzy a nebudou se k ní připočítávat žádné úroky ani jiné poplatky.

Greta v pekle

Hell Pizza nabízí sedm standardních typů pizzy, kdy každý se jmenuje po jednom ze smrtelných hříchů. Již to samo o sobě působí kontroverze, ale společnost je sama ještě přiživuje neotřelými marketingovými kampaněmi. V roce 2006 například chtěla pizzu s názvem Lust (smilstvo) propagovat rozdáváním kondomů, což značně pobouřilo novozélandské křesťanské komunity.

Vegani zase nemohli přijít firmě na jméno v roce 2008, kdy se v prodeji objevila speciální velikonoční králičí pizza. Ovšem zřejmě nejen jim vadilo, že na reklamních billboardech bylo značné množství skutečných králičích kůží.

V roce 2021 zase vzbudila pozornost reklama, v níž firma nabádala mladou klimatickou aktivistku Gretu Thurnbergovou, aby přišla do pekla (v originále „go to Hell“) v reakci na to, že kritizovala Nový Zéland za laxní přístup k řešení klimatických problémů. Generální ředitel firmy tehdy Gretu osobně pozval, aby se přišla podívat, jak zodpovědně Hell Pizza k ekologickým tématům přistupuje. Společnost chtěla reklamu umístit i na billboard ve Stockholmu, ale švédské úřady ji coby urážlivou zakázaly.

Belgičan dostává devět let denně pizzu, kterou si neobjednal

Koktejl

Výběr článků

Načítám