Článek
Reklama, kterou pro ministerstvo vytvořila reklamní agentura Leo Burnett, sází na koncept skryté kamery. Ta zachycuje zákazníky jedné londýnské hospody při návštěvě toalety. V momentě, kdy si myjí ruce, se zrcadlo náhle roztříští a objeví se v něm zkrvavená hlava ženy.
Jedná se samozřejmě o figurínu a vystrašení muži jsou jen najatí herci, ale i tak reklama na mnoho diváků zapůsobila. Šokující a radikální styl spotu podle nich k tomuto vážnému tématu patří a názorně ukazuje na problém řízení v opilosti. Za pouhé čtyři dny od zveřejnění už jej zhlédlo téměř pět miliónů lidí.
Tímto způsobem se ministerstvo dopravy snaží v rámci své kampaně Think! (Přemýšlejte!) poukázat na nehody způsobené opilými řidiči. Jejich počet se ve Velké Británii za poslední léta sice výrazně snížil, ale stále jsou příčinou 15 procent všech úmrtí na silnici.
Nejedná se zdaleka o první reklamu, která na problémy s alkoholem ukazuje poněkud drastičtějším způsobem. Finská charitativní organizace Fragile Childhood (Křehké dětství) loni uvedla jako součást kampaně proti neúměrné konzumaci alkoholu reklamu, která zobrazuje opilé rodiče tak, jak je vidí jejich děti. [celá zpráva]