Článek
V 30sekundové reklamě se spolu baví dva japonští piloti a chválí větší nabídku mezinárodních letů z Tokia. Jeden chce toho druhého obejmout, ale dočká se chladné „japonské“ reakce.
Navrhne proto změnu image japonských lidí. V ten okamžik má najednou druhý pilot na hlavě blonďatou paruku a dlouhý nos, což je v Japonsku typické vnímání bělochů.
Podle agentury AFP obdržely aerolinky stížnosti především od zákazníků z ciziny.
„Je ironické, že reklama od ANA je o změně Japonska, ale ve skutečnosti je to jen typický příklady japonského rasismu jako ze staré školy,“ napsal na Twitteru jeden z kritiků vystupující pod jménem JKen.
Reklamu stáhli
Podle mluvčího ANA chtěla společnost ukázat na důležitost plánované expanze mezinárodních letů na letišti Haneda a vyzvat Japonce, ať se podívají do světa.
„Ale obdrželi jsme názory rozdílné od poselství, které jsme chtěli sdělit. Část reklamy upravíme a brzy zveřejníme druhou verzi,“ citoval mluvčího server MailOnline. Původní verze podle něj v televizi běžela od soboty do pondělí a momentálně se už nevysílá.