Článek
Akce se uskutečnila 9. prosince a pořadatelé si stanovili za cíl najít nové domovy pro psy, kteří momentálně pobývají ve zvířecím útulku nedaleko Budapešti. Veškerý zisk z přehlídky byl věnován psím útulkům.
„Znala jsem spoustu módních návrhářů a řekla jsem si, že to spojím se svou láskou k psům, a tak vznikla akce ‚Psi na molu‘,“ vysvětlila zakladatelka akce Cynthia Oroszová pro AP.
Noví majitelé si na své mazlíčky však museli počkat. Psi potřebovali podstoupit nejdříve veterinární vyšetření, a tak si je páníčci nemohli odnést domů bezprostředně po přehlídce.
„Někteří psi, kteří se ukázali na molu, žili dříve na ulici. Každý z nich má jedinečný příběh. Doufám, že všichni budou moci adopcí začít nový, kvalitní život,“ dodala Oroszová.
Organizátoři se snažili touto akcí zvýšit povědomí veřejnosti o odpovědném chování vůči domácím mazlíčkům, aby se zabránilo špatnému zacházení, případně opuštění. Jedná se totiž o problém, který je v Maďarsku na vzestupu.
Zatímco během pandemie COVID-19 došlo k rozmachu adopcí psů, počet opuštěných, nesprávně chovaných a toulavých psů roste. Podle nevládních organizací pro ochranu zvířat se stav zvířat v Maďarsku v posledních letech výrazně zhoršil. Z útulků se podle nich adoptuje mnohem méně zvířat než v minulosti a útulky bojují s tíživou finanční situací.