Hlavní obsah

Profesor nastražil důmyslnou virtuální past a odhalil ve třídě podvodníky

Novinky, nčs

Opisování na školách se v průběhu let změnilo. Místo nakukování spolužákovi přes rameno je tu internet v mobilech, což učitelům roli zrovna neulehčuje. Najdou se však i pedagogové, kteří proti moderním technologiím umí zakročit.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Závěrečné zkoušky svým studentům zpestřil nejmenovaný učitel na strojírenské škole ve Spojených státech, který moc dobře věděl, že zvykem studentů je opisovat z mobilních telefonů. Rozhodl se vytvořit si profil na populární studentské internetové stránce Chegg, kde se mimo jiné shromažďují řešení domácích úkolů a testů.

Právě ze svého smyšleného profilu na internet nahrál nesmyslnou odpověď na neřešitelné zadání úlohy, a vytvořil tak virtuální past na nepoctivce.

Jaká to byla náhoda, když se později v testu skutečně objevila otázka, která měla dvě části. Tu první, obsáhlejší většina zvládla bez problémů, se druhou však nemohl nikdo ani hnout.

Podváděl každý sedmý

Zatímco některé papíry zůstaly prázdné, na některých se objevila právě smyšlená odpověď, jejímž autorem byl sám profesor. Při opravování tak se stoprocentní jistotou věděl, který ze studentů byl poctivý a nechal místo pro odpověď prázdné a kdo podváděl a opsal hloupost z internetu.

Není nutné zakazovat mobily o školních přestávkách, tvrdí vědci

Internet a PC

Z celkového počtu 99 studentů mělo vyplněnou onu nesprávnou odpověď 14 studentů, tedy zhruba každý sedmý student. Jména hříšníků si profesor nenechal pro sebe, rozhodl se je zveřejnit i pro ostatní kantory na strojírenské škole. Podvodníkům nyní navíc hrozí kárné postihy.

Výběr článků

Načítám