Článek
Na obrovském reklamním panelu o 100 metrech čtverečních na slavném berlínském bulváru Kurfürstendamm je šéfka vlády zpodobněna ve spodním prádle slézové barvy po boku předních německých politiků v boxerkách. Všem reklama spíše lichotí.
Výrobce spodního ošacení, který reklamu zadal, slibuje slevu pěti eur (asi 130 Kč) každému, kdo přinese použité spodní prádlo. Napodobuje tak známé šrotovné, které německá vláda schválila na podporu automobilového průmyslu. Podobné opatření se chystá i v Česku, poslanci by o něm měli hlasovat během příštích dvou týdnů.
Berlín nabízí 2500 eur (asi 67 000 Kč) každému, kdo si místo automobilu staršího devíti let koupí nový či méně než jeden rok starý vůz.
FOTO: Profimedia
Na plakátě se uvádí: "Děláme vše na podporu poptávky" a "Stát potřebuje nové spodní prádlo".
"Je to sympatické, když se člověk může při čekání na autobus dívat na něco tak legračního," řekl agentuře AFP na Kurfürstendammu sedmatřicetiletý Bebe.
Angela Merkelová je od té doby, co se stala nejvýznamnější političkou země, pravidelně terčem kritiky za své nepříliš módní odívání i účesy. Sama dokonce přiznala, že ji móda nijak zvláště nezajímá.
Merkelová jako Barbie
Není to poprvé, co se německá kancléřka dostala do popředí zájmů obchodníků. Například hračkářský gigant Mattel únoru představil exkluzivně vyrobenou panenku Barbie, která má podobu právě Merkelové. Společnost tak učinila k padesátému výročí Barbie.
„Je vzorem pro ženy po celém světě,“ vysvětlila tehdy mluvčí Mattela Stephanie Wegenerová, proč firma vyrobila panenku s podobiznou Merkelové.
FOTO: Reuters