Článek
K poruše došlo krátce po vzletu z letiště ve městě Hervey Bay. Při zasouvání podvozku se ozval podivný zvuk a Crampton hned věděl, že je něco špatně. „To neznělo vůbec dobře,“ řekl podle australské stanice ABC svému kopilotovi.
Kontrolky v kokpitu ukazovaly, že s podvozkem opravdu není něco v pořádku. Po třech neúspěšných pokusech o vysunutí to zkusila posádka ještě manuálně, ale neuspěla. Nad letištěm Toowoomba ve státě Queensland, kde chtěli přistát, ještě provedli nízký přelet, po kterém jim pozemní personál potvrdil, že opravdu mají problém s předním kolem.
Pilot tedy navedl letadlo na přistání a měkce s ním dosedl na ranvej. Po několika desítkách metrů se čumák letounu Beechcraft Baron 58 položil na zem, letadlo to ovšem ze směru nevychýlilo. Pilot ani kopilot při nouzovém přistání neutrpěli žádné zranění.
„Je úžasné, jak se i přes mou velkou nervozitu projevila síla tréninku. Při přistání letadlo dělá stále nějakých 180 kilometrů za hodinu, takže se snažíte zpomalit a udržet nos nahoře tak dlouho, jak to jde. Ale když se čumák s tím příšerným zvukem položil na zem, můžu vám říct, že jsme pak z letadla vylezli co nejrychleji, protože jsme se nechtěli usmažit,“ řekl ABC Mark Crampton.