Článek
Nastya nebo Stacy, jak si dívenka přezdívá, se na internetu poprvé objevila, když její rodiče sdíleli na YouTube videa o léčbě po dětské mozkové obrně, kterou Nastya prodělala.
Forbes: 5-летняя Настя Радзинская из Краснодарского края стала 3-ей в списке самых высокооплачиваемых YouTube-блогеров c ежегодным доходом в $18 млн. 1-ую строчку занял 8-летний мальчик из США Райан Каджи. (Фото: Like Nastya Vlog/YouTube) pic.twitter.com/3DWDp6kRLL
— CGTN на русском (@cgtnrussian) December 19, 2019
Postupem času obsah videí přešel k naprosto běžným dětským činnostem. Se svým otcem chodí do zoo nebo si hraje. Co však Nastyu odlišuje, je fakt, že ve většině videí vlastně nemluví, záběry jsou proloženy zvukovými efekty a melodiemi, což jí umožňuje zasáhnout širší publikum. Přesto i minimum slov, které je ve videích k slyšení, je přeloženo do sedmi jazyků.
I to dívce pomohlo, aby na svých několika kanálech měla celkem 108 milionů sledujících, díky kterým vydělala v přepočtu přes 400 milionů korun. Ty inkasovala zejména z reklam a sponzorských smluv, mezi kterými nechybí ani ta s Legolandem.
Omezení reklam
Nastya se tak zařadila na třetí místo žebříčku nejvýdělečnějších youtuberů. První místo drží osmiletý Ryan Kaji, který si díky videím, ve kterých hodnotí hračky, vydělal podle serveru BBC 28 milionů dolarů (640 milionů korun).
V dalších letech to však budou mít dětské hvězdy o poznání těžší. YouTube se totiž rozhodl od příštího roku omezit reklamy s obsahem cíleným na děti. Sploečnost rovněž debatuje s Federální obchodní komisí (FTC), podle které tyto kanály mohou porušovat ochranu online soukromí dětí.