Hlavní obsah

Pět cestujících se muselo vzdát místa, letadlo bylo moc těžké

Cestující letadla na lince Berlín–Saarbrücken se nestačili divit, když je pilot těsně před nástupem na palubu oslovil v odbavovací hale s oznámením, že pět lidí nebude moci odcestovat. Technici totiž do nádrží omylem natankovali více kerosinu, než měli, a letadlo tak bylo příliš těžké na to, aby mohlo vzlétnout.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Hledáme pět mužů, kteří tady dobrovolně zůstanou,“ řekl kapitán do mikrofonu u přepážky, kde se již schylovalo k poslední kontrole palubních lístků. Podle deníku Bild se technici nezeptali posádky, kolik paliva mají do nádrží vrtulového stroje typu ATR 42 napumpovat.

Natankovali prý asi o 500 kilogramů kerosinu víc. Se všemi pasažéry a jejich zavazadly by tak letadlo silně překročilo maximální startovní váhu 16,7 tuny a stroj by za dané situace nebyl schopen vzlétnout.

Nakonec se našli dobrovolníci

Hledání dobrovolníků, kteří se obětují, bylo obtížné. Zpočátku nikdo neměl záruku, že bude moci do Saarbrückenu odcestovat některým z nejbližších spojů.

Nato posádka letadla pohrozila, že mezi 46 registrovanými cestujícími vylosuje pětici, která neodletí. To zřejmě zabralo, protože vzápětí se přihlásili dva muži a po nich ještě čtyřčlenná rodina – dvě ženy, muž a dítě.

Spoj, který na zmíněné německé vnitrostátní lince provozuje dánská letecká společnost DAT, nakonec odstartoval s hodinovým zpožděním a v Saarbrückenu bez problémů přistál. „Něco takového jsem ještě nezažil. Do poslední chvíle nemáte nic jistého,“ postěžoval si jeden z cestujících.

Berlínské letiště odpovědnost za incident odmítlo. „My poskytujeme jen infrastrukturu, a ta fungovala,“ uvedl jeho mluvčí pro server t-online.de s tím, že čerpání paliva zajišťovala externí firma.

Hororový start v Curychu. Airbus se v rychlosti 260 km/h nebezpečně vychýlil, pilot musel prudce brzdit

Cestování

Výběr článků

Načítám