Článek
„Hledáme pět mužů, kteří tady dobrovolně zůstanou,“ řekl kapitán do mikrofonu u přepážky, kde se již schylovalo k poslední kontrole palubních lístků. Podle deníku Bild se technici nezeptali posádky, kolik paliva mají do nádrží vrtulového stroje typu ATR 42 napumpovat.
BER 🤦♂️
— Blaumann (@Blaumann10) November 9, 2023
Zu schwer! Flieger kann wegen Tank-Trottel nicht starten @BILD https://t.co/Dyy0bwbSEl
Natankovali prý asi o 500 kilogramů kerosinu víc. Se všemi pasažéry a jejich zavazadly by tak letadlo silně překročilo maximální startovní váhu 16,7 tuny a stroj by za dané situace nebyl schopen vzlétnout.
Nakonec se našli dobrovolníci
Hledání dobrovolníků, kteří se obětují, bylo obtížné. Zpočátku nikdo neměl záruku, že bude moci do Saarbrückenu odcestovat některým z nejbližších spojů.
Nato posádka letadla pohrozila, že mezi 46 registrovanými cestujícími vylosuje pětici, která neodletí. To zřejmě zabralo, protože vzápětí se přihlásili dva muži a po nich ještě čtyřčlenná rodina – dvě ženy, muž a dítě.
Spoj, který na zmíněné německé vnitrostátní lince provozuje dánská letecká společnost DAT, nakonec odstartoval s hodinovým zpožděním a v Saarbrückenu bez problémů přistál. „Něco takového jsem ještě nezažil. Do poslední chvíle nemáte nic jistého,“ postěžoval si jeden z cestujících.
Berlínské letiště odpovědnost za incident odmítlo. „My poskytujeme jen infrastrukturu, a ta fungovala,“ uvedl jeho mluvčí pro server t-online.de s tím, že čerpání paliva zajišťovala externí firma.