Článek
Veřejnosti byla Barbie poprvé představena na veletrhu v New Yorku před zhruba 57 lety. Její podoba se ale časem stala terčem kritiky. Řada rodičů tvrdí, že neskutečně prsatá panenka s vosím pasem a velkýma očima vyvolává u dětí nerealistickou představu o dokonalém těle, přestože panenka se oproti své původní podobě během let mírně změnila.
Ke klasické Barbie se nyní připojily nové varianty panenek se třemi různými tvary těl a sedmi různými odstíny pleti. Na výběr jsou panenky s 22 různými barvami očí a 24 typy účesu.
Nová oblejší Barbie má větší ňadra a pozadí, silnější stehna a výraznější bříško. Časopis Time, který o proměně ve vzezření barbínek informoval jako první, ji umístil na obálku svého čísla s titulkem "Můžeme teď už přestat mluvit o mém těle?".
Mattel pracoval na nových typech těl poslední dva roky, řekla mluvčí největšího světového výrobce hraček Michelle Chidoniová. Firmu trápí klesající obliba těchto panenek, kterým konkurují počítačové tablety a interaktivní elektronické hračky. V loňském třetím čtvrtletí klesl prodej Barbie o čtyři procenta.