Článek
Demolici schválilo už minulé představenstvo Dopravního podniku, ale pozastavil ji radní pro dopravu Adam Scheinherr, který chtěl zjistit, zda by nešlo vozovnu rekonstruovat. Analýza Kloknerova ústavu ČVUT však potvrdila, že je vozovna v havarijním stavu a jiné řešení než demolice možné není.
Vozovna Hloubětín byla otevřena v roce 1951 a nahradila nevyhovující vozovny Karlín a Libeň. Nejzajímavější na vozovně je konstrukční řešení deponovací haly, kterou tvoří železobetonové monolitické skořepiny.
Jenže právě kvůli střeše došlo k sobotnímu odstřelu. V roce 2013 došlo k průhybu její konstrukce a dopravní podnik později zjistil, že je střecha na samé hranici její životnosti.
Stavba nové haly by podle plánů z roku 2017 měla vyjít na 1,6 miliard korun, je však pravděpodobné, že se náklady na stavbu ještě zvýší.