Článek
Joanne Lefsonová se v Jihoafrické republice stará o záchrannou stanici pro hospodářská zvířata a právě pod jejím patronátem se výtvarně nadaná prasečí samička Pigcasso stala známou po celém světě, když se její díla prodávala za nemalé částky.
Když tedy Pigcasso letos v březnu zemřela, znamenalo to pro Joan velkou emocionální ztrátu. Nezdálo se totiž vůbec pravděpodobné, že by se ještě někdy mohla setkat s podobně unikátním zvířetem. Jedno takové přitom žilo na stejném místě jako Pigcasso, informovala agentura AP.
Když jí tedy nedávno volal správce farmy, že jedna z tamějších ovcí zkouší malovat, Joanne tomu vůbec nevěřila a spíše odhadovala, že muž měl v tu chvíli v sobě již o pivo víc. Ale když dorazila na místo se štětci, aby malířský apetit zmíněné ovce prověřila, mohla se sama přesvědčit, že je to pravda.
Po prvotním šoku však Joanne i ostatním lidem na farmě začaly věci zapadat do sebe. Ovečka, kterou pracovníci stanice coby zhruba týdenní jehně zachránili v roce 2022 u silnice v oblasti velkých ovčích chovů, se totiž vždy pohybovala poblíž Pigcasso, zejména pak pokud ta zrovna malovala. Ráda pak také pózovala u již hotových pláten.
Letos pak tato ovce, která se dnes již s odkazem na známého současného umělce pyšní jménem Baanksy, projevila svou chuť malovat při stříhání vlny. Střihači totiž k očištění nůžek použili jeden ze štětců, který na farmě zbyl po Pigcasso, a Baanksy jej vzala do tlamy a snažila se malovat na stěnu stodoly.
„Je to neuvěřitelné, ale Baanksy se naučila malovat tím, že když byla ještě malé jehně, pozorovala Pigcasso,“ nevychází z údivu Lefsonová. Ta je zároveň přesvědčena o tom, že ovečka s vášní pro malování boří mýty o tom, že tato zvířata jsou hloupá stvoření.