Článek
Vzhledem k tomu, že je longboard těžký, málokdo si na něm troufne dělat triky jako na klasickém skateboardu. I tak ale kvůli vysoké rychlosti vznikají ošklivá zranění, hlavně ve chvíli, kdy jezdec nemá helmu.
„Jezdím na longboardu třetím rokem, předtím jsem žádnou zkušenost neměl ani se skejtem. Je to jednodušší na naučení a baví mě rychlost. Nicméně zranění k tomu patří, obzvlášť když nejste dostatečně obrněný. Ležel jsem v nemocnici týden s prasklou lebkou. Neměl jsem helmu, byla to moje blbost,“ svěřil se Novinkám závodník Štěpán. Dodal, že teď už se ponaučil a helmu nikdy nesundává.
Bývalý youtuber David Vodička, který si přišel také zazávodit, uvedl, že raději jezdí opatrně, ale i tak se pádům nevyhnul. „Nejvíc mám odřené lokty a kolena. Jel jsem sice po rovině, ale nevšiml jsem si kostek na chodníku, tak jsem letěl,“ řekl.
První rok
Elektrické longboardy se začaly v Česku objevovat zhruba před šesti lety, nicméně komunita nadšenců se dala dohromady teprve před rokem. Zprvu se počet milovníků rychlé jízdy dal spočítat na prstech jedné ruky, dnes už komunitu tvoří stovky nadšenců.
I proto se v Praze mohl uskutečnit první závod, kde mohli závodníci poměřit svou rychlost na motokárové dráze v Praze 9. Vítězem na trati dlouhé 600 metrů se stal Pavel Halko z Wattboards teamu s časem jedna minuta a šest sekund.
Organizátor Jan Boháč doufá, že v příštím roce se zúčastní i zahraniční jezdci. Další závod se bude konat o víkendu 7. a 8. září na Masarykově okruhu v Brně.