Článek
Tryskáč společnosti American Eagle letící ze Springfieldu v Missouri zrovna přistál a chystal se zaparkovat u brány. Nákladní Boeing taiwanské společnosti se naproti tomu chystal odletět na Aljašku.
"Zčistajasna jsem byl o tři sedadla zpátky a předek letadla se otočil doprava. Nevím přesně, co se vlastně stalo, žádný zvuk, žádná panika," uvedl pro regionální televizi jeden z cestujících Bruce MacArthur.
"Letadlo se sklouzlo. Bylo to jako uklouznutí na ledě," dodal MacArthur.
Při střetu došlo pouze k minimálním škodám. Poté, co na místo dorazily krizové jednotky, všech osmnáct cestujících a tři členové posádky z malého tryskáče v pořádku vystoupili. Stejně tak se nic nestalo ani třem členům posádky nákladního Boeingu.
"Bylo to velmi poklidné. Můžeme mluvit o velkém štěstí, že letadla zrovna nebyla ve fázi vzletu. Obávám se, že jinak by došlo k něčemu nepěknému," uvedla s úlevou mluvčí ministerstva letectví v Chicagu Karen Prideová.
Pohyb po ranveji je náročný
Letečtí experti uvedli, že se cestujícím sice může zdát popojíždění letadel po ranveji pomalé, piloti a dispečeři mezi sebou v tu chvíli ale velmi intenzivně komunikují. Navíc cestu jednoho letadla může ovlivnit mnoho dalších vlivů.
"Jedny z nejhorších chvil, které vyžadují pilotovo naprosté soustředění, se odehrávají právě na zemi. Může to být stejně náročné jako ve vzduchu," uvedl pro deník Chicago Daily Herald pilot dopravního letadla Dennis Tajer.
"Ačkoli se cestující mnohdy domnívají, že má letadlo kolem sebe spousty místa, ve skutečnosti jsou odstupy velmi těsné," dodal pilot.