Článek
Služby za 8,5 eura (225 korun) nabízí internetová stránka fumier.com (hnuj.com), kterou údajně od 18. prosince, kdy začala fungovat, využilo již 180 zájemců. Stránku přitom denně navštíví kolem 5000 lidí.
Šedesát až 70 procent zájemců je podle autora nápadu Oliviera Legranda z pařížské oblasti. Městští lidé patrně nejvíce považují za povedené, že mohou páchnoucí směs poslat například svým bývalým partnerům nebo exšéfům. Obsah v průsvitném obalu je uložen v dřevěné krabici, na níž je obrázek krávy s roztomilým kukučem s pláštěm Supermana.
Čtyřicetiletý Legrand, který se jinak živí jako umělecký ředitel komunikační agentury, se domnívá, že obsah balíku má příjemce pořádně překvapit, ale zároveň nemá přijít o svůj žertovný náboj.
Hnůj pochází od montbéliardských krav z jurských hor, takže prý zapáchá víc než je průměr a přitom si udržuje svou konzistenci.
Legrand prý už musel také některé objednávky cenzurovat. Nemohl morálně strávit, že někteří místní politici dostali neblahý nápad, že by poslali takovýto dárek pod stromeček svým politickým soupeřům.
Služba by za příslušný poplatek možná mohla fungovat i do zahraničí.