Hlavní obsah

Nová reklama na pivo se ostře strefuje do politiků

Novinky, Markéta Klánská

Politická situace v Belgii uvízla na mrtvém bodě kvůli jazykovému a ekonomickému rozdělení země. Frankofonní Valoni z jihu soupeří s Vlámy na severu, kteří mluví nizozemským dialektem. Předsedové hlavních politických stran nedokáží vytvořit koalici už více než rok, a stávají se tak inspirací pro různé karikaturisty a komické výstupy. Dokonce se stali hlavním námětem pro kontroverzní reklamu na nové pivo.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Reklama na belgické pivo si utahuje z politiků Video: Reuters

Článek

Pedro Pereira vytvořil novou značku piva Plezir. Aby se ovšem o jeho výrobku mluvilo, rozhodl se pro velmi kontroverzní reklamu. Jejími hlavními hrdiny se stali dva muži nápadně připomínající belgické přední politiky, kteří se jmenují Elio di Rupo a Bart De Wever.

Di Rupo je předsedou Socialistické strany ve frankofonním Valonsku a netají se svou homosexualitou. De Wever je naopak předsedou nacionalistické strany jménem Nová vlámská aliance a zastává opačné hodnoty.

V reklamě se pak oba dva setkávají v lechtivé situaci, kdy dráždivě oblečený muž znázorňující Di Rupa stojí před vanou, ve které je naložen dvojník De Wevera. Oba nakonec skončí v jedné lázni a s pivem v ruce.

„Je to humor a je belgický. S realitou to nemá nic společného. Přesto si myslím, že by tyto dva politiky mnoho obyvatel Belgie rádo vidělo společně,“ řekl agentuře Reuters Pereira, podle kterého si ze sebe Belgičané umí udělat srandu.

Jednání ztroskotala na mrtvém bodě

Poslední volby se v Belgii konaly už 13. června 2010. Nejvíce křesel v parlamentu získala právě De Weverova strana, zatímco frankofonní socialisté se projevili jako nejsilnější strana v jižním Valonsku. Už dlouhé měsíce se tedy obě strany v čele se svými předsedy snaží vytvořit koaliční vládu. Jednání však ztroskotala v červenci, kdy De Wever odmítl Di Rupovy návrhy, uvedla agentura Reuters.

„Po více než roce je lepší se tomu zasmát, než nad tím truchlit. Situace je sice vážná, není však beznadějná,“ řekl Pereira.

Politici zatím na reklamu nereagovali. Krátké video se však stalo hitem na internetu, během pouhých dvou dnů ho podle agentury Reuters shlédlo více než 50 000 diváků.

"Život je příliš krátký na dohady o politice. Je lepší si užívat kdekoli a kdykoli je to možné. Di Rupo a De Wever by si měli místo hádek sednout u piva," dodal Pereira.

Výběr článků

Načítám