Článek
Stejně jako v mnoha jiných zemích i v Nizozemsku platí systém, podle něhož žáci potřebují k postupu do dalšího ročníku dostatečný průměr. Na Jordan – Montessori Lyceum Utrecht jeden z kantorů zjistil, že hojně využívaná aplikace, která informuje rodiče o známkách dětí, u dětí zvyšuje stres.
Zdejší učitel ekonomie Stijn Uittenbogaard podle deníku The Guardian zkoumal 500 žáků školy a zjistil, že když rodiče pravidelně kontrolovali aplikaci se školními výsledky, děti škálovaly svůj stres známkou 2,7 z pěti. Žáci, jejichž rodiče známky stále nekontrolovali, uváděli v průměru hodnotu 2.
Americká škola zatrhla dětem černé oblečení. Chystá se i zákaz kapucí a velkých kapes
„Tento tlak na úspěch, který je na žáky vyvíjen, je podle mého názoru opravdu moderní vymožeností. Když jsem chodil do školy já, bylo vysvědčení čtyřikrát ročně, ale jinak jste mohli rodičům říct, co jste chtěli,“ řekl Uittenbogaard.
Podle něj dostávají rodiče upozornění o každé známce svých dětí přímo do telefonu. Když přijde žák ze školy domů, rodiče už jsou připraveni k rozhovoru na toto téma. To vnímá jako špatné.
Vedení školy se na základě těchto výsledků navrhlo měsíční pauzu ve sdílení školních výsledků s rodiči. Studenti souhlasili a spolu s nimi i 95 procent rodičů. Rada rodičů trvala na desetitýdenní odmlce.
Anketa
Škola uplatňuje při vzdělávání montessori přístup a podle jejího ředitele Geerta Looyscheldera by měla tato metoda edukace umožňovat dětem, aby „přebrali odpovědnost za svá rozhodnutí, která dělají v rámci procesu učení“.