Hlavní obsah

Nevinná reklama prý uráží muže, Švédové se bouří

Novinky, vps

Švédský řetězec supermarketů Coop je známý tím, že často sází na vtipné reklamy. S tou poslední si ale naběhl a místo jednoznačného úspěchu sklidil pořádnou dávku kritiky. Reklama totiž byla označena za sexistickou vůči mužům. Informoval o tom švédský deník The Local.

BEZ KOMENTÁŘE: Reklama, která prý uráží muže

Článek

Reklama ukazuje nakupující ženu, která na sobě má nosič s malým dítětem. Žena přidává věci do košíku a volá přitom na někoho jménem Liam. Očekává se, že hledaným je další dítě, které se jí ve chvilce nepozornosti ztratilo. Z Liama se ale nakonec vyklube dospělý muž prohlížející si zboží v sekci s nářadím.

Mnoho diváků si okamžitě po odvysílání stěžovalo, že reklama posiluje vnímání, podle kterého jsou muži nezodpovědní a pouze ženy jsou schopny zastat domácí povinnosti. Účet společnosti na sociální síti Facebook zaplavily tisíce komentářů. Kromě těch kritických se ale objevil i velký počet pochvalných. Část diváků pak vyjádřila podiv nad tím, jak si na tuto reklamu může někdo stěžovat.

„Rozhodně jsme nechtěli nikoho urazit. Musíte se na to dívat s odstupem. Chtěli jsme jenom ukázat každodenní situace, které můžou nastat v našich obchodech. Pokud si ale někdo myslí, že podporujeme nerovnost mezi pohlavími, tak se omlouváme,“ řekl Magnus Nelin, tiskový mluvčí Coopu.

Výběr článků

Načítám