Článek
Kia šla na reklamu od lesa. Tedy... od ponožek
Přirovnat auto k páru ponožek? To je docela odvážná metafora, automobilka Kia si ji však mohla v rámci své reklamy dovolit. Proč? Odpověď je jednoduchá – obsadila totiž démonického Christophera Walkena, jehož typický herecký výkon nedovolí divákovi odtrhnout oči od obrazovky. Chcete nosit béžové ponožky? My tedy rozhodně ne.
Honda vsadila na zvířátka
Je to takřka každoroční klasika, že reklamám Super Bowlu dominují nejrůznější zvířata. Honda tento zvyk respektovala a do své reklamy na nový pick-up nasadila zpívající ovce a mluvícího psa. Klišé jak hrom, avšak klišé, které přinejmenším u amerických diváků funguje. Sázka na jistotu.
Mountain Dew – Když reklama, tak šílená
Puppymonkeybaby! Puppymonkeybaby! Puppymonkeybaby! Pardon. Dobrá reklama se pozná tak, že vám její ústřední téma zůstane v hlavě, a když přijde ten správný čas, tak si ho spojíte s danou značkou. Nápoj Mountain Dew (od výrobce PepsiCo) přišel se zřejmě nejvýraznější reklamou letošního Super Bowlu.
Stvoření, které je směsí štěňátka, opičky a malého dítěte, tedy jedněch z nejpopulárnějších virálních témat, vyhecuje trojici gaučových povalečů k akci i pomocí nového nápoje, který se skládá z tradičního Mountain Dew, džusu a kofeinu. Jednoduché téma, nakažlivý rytmus a tak idiotský nápad, až je vlastně geniální. Puppymonkeybaby! Puppymonkeybaby! Puppymonkeybaby!
U Hyundai na rande jedině s kontrolou
Automobilka Hyudai nasadila do svého spotu komika Kevina Harta. Ten si střihl roli otce, který ochotně půjčí své dceři a jejímu nápadníkovi své auto na jejich rande. Má k tomu však dobrý důvod – díky funkci auta je totiž může sledovat. A že to dělá opravdu důkladně.
Sice bychom si dovedli reklamu představit místo Harta s nějakým drsňákem, nicméně u diváků i tak zabodovala, protože v hlasování webu USA Today vyhrála a porazila tak ostatní odvysílané spoty.
Doritos s divokou reklamou
Ani letos samozřejmě nemohla chybět jedna ze stálic, a to chipsy Doritos. Odvysílány byly opět nejlepší tři reklamy vzniklé v rámci soutěže, v níž filmaři kromě odvysílání spotu soutěží ještě o cenu za první místo ve výši jednoho miliónu dolarů.
Pro rok 2016 se stal vítězem Jacob Chase a jeho video se třemi psy snažícími se dostat do obchodu pro chipsy, my však zařazujeme spot od Australana Petera Carstraise, v němž hrají hlavní roli těhotná žena, ultrazvuk a otec s Doritos v ruce. Za prvé se podle nás svým bláznivým nápadem víc hodí ke sportovnímu přenosu a za druhé vzbudila i jisté kontroverze. Sami tak můžete posoudit, zda na vás působí nepříjemně, jako na některé americké diváky.
Colgate si vybral poselství
I značka Colgate utratila za svou půlminutovou reklamu horentní sumu, v přepočtu něco okolo 120 miliónů korun. Místo svého produktu se však rozhodla propagovat poselství. Může se to zdát jako vysoká cena za něco, co není reklama, ale spíše promluvení do duše. Ředitel marketingu Scott Campbell si však za krokem společnosti stojí a tvrdí, že ochrana vodních zdrojů je významnou součástí značky. „Dělá to naší značce reklamu takovým způsobem, jakým chtějí moderní zákazníci značku znát,” dodal.