Hlavní obsah

Nejvíce sexistická reklama propaguje brněnský noční klub

Nejvíce sexistickou reklamou v Česku je billboard v Drobného ulici v Brně, který propaguje místní noční klub. Rozhodlo o tom internetové hlasování veřejnosti v prvním ročníku ankety Sexistické prasátečko, kterou vyhlásilo hnutí Nesehnutí. Cílem ankety je poukázat na reklamy, které zneužívají ženskou nahotu nebo zbytečně používají erotické motivy. Vyhlášení se konalo v noci na neděli v klubu Mersey v Brně. Výsledky ČTK poskytla Alžběta Možíšová z Nesehnutí.

Foto: Igor Šefr, ČTK

Nejvíce sexistická reklama v Česku

Článek

Na billboardu v rušné Drobného ulici je zobrazena polonahá dívka, klečící ve vyzývavé póze. Reklama se již dříve stala terčem kritiky aktivistů i lidí žijících v okolí. V internetovém hlasování získala 314 hlasů.

Na druhém místě ankety skončila reklama velkoskladu alkoholu v České Lípě, která zobrazuje nahou dívku zdvíhající sud s pivem. Třetí místo patří pojízdné reklamě autolakovny, kterou přihlašovatel vyfotografoval v Teplicích. Mezi 23 nominovanými byla také třeba reklama bankovního ústavu, výrobce kokakolových nápojů nebo rozhlasové stanice. Nejvíce kandidátů bylo mezi obchodníky s auty.

Organizátoři soutěže chtěli především přimět spotřebitele k tomu, aby se zamysleli nad prezentací firem. "Právě od potencionálních zákazníků a zákaznic by mělo vycházet odmítnutí sexistických reklam, neboť něco vypovídají o firmě, která si je nechá zhotovit. Pokud se oni začnou k takovým reklamám, které ženy i muže urážejí, stavět negativně, firmy si je nebudou nechat dělat," uvedla Kristýna Pešáková z Nesehnutí.

Řada odborných studií podle Nesehnutí potvrdila, že média včetně reklamního průmyslu mají velký vliv na vnímání rolí mužů a žen ve společnosti. Podle feministek ale média často prezentují postavení a úlohy obou pohlaví stereotypně. To však prý neznamená, že každá reklama, kde je použito nahé tělo, je sexistická.

Výběr článků

Načítám