Článek
Na lodi společnosti Royal Carribean je mimo jiné sedm bazénů, největší akvapark mimo pevninu se šesti tobogány, divadlo, ledové kluziště a více než 40 restaurací a barů. Prostor je rozdělen do osmi čtvrtí, z nichž každá má své téma. Jednou z nich je třeba Central Park, což je zelená čtvrť s živými rostlinami, píše agentura Reuters. Sekce Hideaway zase nabízí první „zavěšený“ infinity bazén na moři.

Největší výletní loď světa Icon of the Seas
Plavidlo je koncipováno pro 7600 pasažérů a 2350 členů posádky. Pro představu to znamená, že by se na palubu vešli například obyvatelé celého Nového Města na Moravě. Plující gigant váží 250 tisíc tun a zkonstruovat ho podle firmy trvalo 900 dnů.
Obavy ekologů
Loď byla oficiálně pokřtěna v úterý za asistence fotbalové legendy Lionela Messiho a jeho spoluhráčů z Interu Miami. „Icon of the Seas je vyvrcholením více než 50 let snění, inovací a naplňování našeho poslání zodpovědně poskytovat nejlepší zážitky z dovolené na světě,“ uvedl před časem prezident společnosti Jason Liberty.

Na délku měří loď 365 metrů.
Kolos je poháněn šesti motory. Může jezdit i na zkapalněný zemní plyn (LNG), což podle provozovatelů výletních lodí snižuje emise skleníkových plynů a síry. Někteří ekologové se ale obávají, že plavidla poháněná LNG naopak zvyšují emise metanu. Kromě toho prý pasažéři na palubě vyprodukují až osmkrát více uhlíku než na pevnině.
Místo slunečných Baham studená Kanada. Pasažéry výletní lodi rozezlila změna itineráře
