Článek
I když červený kolos vypadá jako loď, technicky vzato tak nemůže být označován. Na místo určení se totiž nedostane vlastním pohonem, ale musí tam být dotažen. Až bude dokončen, bude téměř půl kilometru dlouhý a 74 metrů široký.
Prelude je zkonstruován ze zhruba 260 tisíc tun oceli. Očekává se, že při plném provozu bude vážit až 600 tisíc tun, a uzme si tak titul největšího zkonstruovaného plavidla v historii. Prvenství mu možná nevydrží dlouho – společnost Shell, které zařízení patří, totiž oznámila, že už začala s pracemi na ještě větším plavidle.
Do provozu by se měl Prelude dostat v roce 2017. Bude sloužit asi 200 kilometrů od severoaustralského pobřeží, kde bude zkapalňovat zemní plyn z tamních vrtů. Ten pak bude prodáván na trzích v Asii. Energie z množství plynu, které bude plavidlo produkovat, by podle odhadů měla stačit k napájení města velikosti Hongkongu.
Oblast, v níž bude Prelude sloužit, je známá výskytem silných cyklónů, ale podle tvrzení společnosti Shell je loď postavena tak, aby tyto podmínky vydržela.
Přesná cena projektu nebyla sdělena, analytik z oboru ale agentuře Reuters řekl, že by se mohla pohybovat v rozmezí 10,8 až 12,6 miliardy dolarů, tedy 217 až 255 miliard korun.