Hlavní obsah

Nejdražší reklamy roku? Létající prase, neviditelná herečka a spousta dojáků

Zapomeňte na grotesky a sex – v ostře sledovaných reklamách během Super Bowlu, finále ligy amerického fotbalu NFL, letos firmy většinou vsadily na vážný tón nebo pozitivní témata. Pár odlehčenějších kousků se ale samozřejmě ve vysílání objevilo, jako třeba reklama na chipsy Doritos o chytrém chlapci, který získá pytlík slané pochoutky díky tomu, že naučí prase létat.

Kvůli chipsům naučil chlapec létat praseVideo: Doritos

Článek

Třicetivteřinová reklama během Super Bowlu stojí 4,5 miliónu dolarů (110 miliónů korun), což je nárůst oproti loňským čtyřem miliónům. Upevnil se tak status nejdražšího vysílacího času.

Zadavatel za tuto sumu dostane šanci představit svou značku a produkt více než 110 miliónům Američanů. A firmy se snaží vyčlenit z davu ostatních mimo jiné i tím, že do reklam zapracují společensky uvědomělá poselství, čímž chtějí podle analytiků posílit kredit své značky.

Microsoft uvedl spot s malým chlapcem bez nohouVideo: Microsoft

Tento přístup zvolila například i firma Microsoft, která ve své reklamě představila příběh Braylona O’Neilla; chlapce, který se narodil bez holenních a lýtkových kostí, a proto se musel naučit chodit na protézách vyrobených formou Microsoft.

Pojišťovna Nationwide uvedla spot o dětských úmrtích, jimž je možné předejít, společnost Carnival brnkla na truchlivou notu s hlasem Johna F. Kennedyho, hovořícího poeticky o moři. A veřejná služba No More přehrála mrazivý telefonát na tísňovou linku od bité ženy, aby demonstrovala hrůzu domácího násilí.

Další zadavatelé reklamy sáhli po pozitivních, ovšem neméně vážných tématech, jako třeba společnost Coca-Cola, která ukázala, jak se dá online negativismus a šikana změnit v dobro.

BEZ KOMENTÁŘE: Reklama na kokakoluVideo: Coca Cola

„Je škoda, že nejsou nějaké reklamy na antidepresiva, protože z těchhle reklam bych nějaká potřeboval,“ řekl agentuře AP Jon Early, který se v New Yorku díval na Super Bowl s přáteli. „Americký fotbal má být relax.“

Neviditelná herečka dělá skandální věciVideo: Nationwide

Přesto se ale kromě reklamy na Doritos objevily i další veselejší spoty. Nationwide ve své další reklamě představila herečku Mindy Kalingovou, která uvěří, že je neviditelná, a začne dělat na veřejnosti skandální věci. Podstatou spotu je motto, že Nationwide se ke svým zákazníkům nechová, jako by byli neviditelní.

Tvrdý souboj o poslední bonbónVideo: Skittles

Tradičně humornou reklamou se prezentoval i výrobce žvýkacích bonbónů Skittles. Jak vyřešit spor o poslední citrónový bonbón? Přece obvyklým způsobem. A jak je patrné z rukou vystupujících, jedná se o opravdu obvyklý způsob.

Seriózní reklamy byly pokračováním loňského trendu, kdy se zadavatelé odklonili od taktik, které byly dříve během finále NFL běžné.

Rozdíl mezi loňskými vážnými reklamami a těmi letošními spočíval podle analytiků v tom, že k serióznosti zbavené sexu a zhusta pubertálního humoru přidaly ještě „morální poselství“ – žijme lépe, mysleme lépe, buďme lepšími lidmi.

Anketa

Jaká reklama se vám líbí nejvíce?
Doritos
46 %
Microsoft
13,6 %
Coca-Cola
9 %
Nationwide
12,5 %
Skittles
18,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1175 čtenářů.
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám