Hlavní obsah

Nejdražší reklamy na světě pobavily i dojaly. Amazon zabodoval se svou Alexou

Finále zámořské ligy amerického fotbalu je jedním z nejsledovanějších přímých přenosů a firmy se předhánějí, která z nich nabídne poutavější reklamu. Letos ubylo kontroverzních témat i vtipných reklam, řada společností vsadila spíše na emoce. Společnost Amazon si podařeně vystřelila ze svého klenotu – Alexy.

Ne vše vyjde tak, jak bychom chtěli, říká Amazon v reklaměVideo: Amazon

Článek

Obrovsky sledované finále, které ve Spojených státech zhlédne přes 100 milionů diváků, se pochopitelně odráží v cenách za vysílací čas. Firmy podle odhadů časopisu Forbes zaplatily za 30 vteřin vysílacího času něco mezi 5,1 a 5,3 milionu dolarů (zhruba 115 až 119 milionů korun).

Další sumy pak společnosti utratí za angažování známých režisérů či osobností, letos to byl třeba Harrison Ford nebo Serena Williamsová. Jejich snaha se jim ovšem bohatě vyplácí. Loňským „neoficiálním vítězem“ Super Bowlu byla vyhlášena firma PepsiCo, protože procentuální nárůst jejích výrobků se po odvysílání finále pohyboval ve dvojciferných číslech.

Amazon si vystřelil sám ze sebe, pivovar si rýpl do ostatních

Internet věcí je mocné zaklínadlo. O tom, že všechno nemusí jít úplně hladce, pojednává reklama společnosti Amazon, jejímž středobodem je digitální asistentka Alexa, hlasové rozhraní, přes které lze komunikovat s přístroji. V reklamě si zahrála řada slavných osobností – herci Forrest Whitaker či Harrison Ford a astronauti Mark a Scott Kellyovi.

„Amazon vynikl, udělal reklamu z technologického světa, jak má být,“ řekl agentuře AP šéf agentury DiMassimo Goldstein Mark DiMassimo.

Kukuřičný sirup do piva light nepatří, říká jednoznačně pivovar Bud.Video: Bud light

Zatímco Amazon si střílel sám ze sebe, pivovar Bud si nenechal ujít příležitost a vzal si na paškál své konkurenty, kteří při výrobě piva používají kukuřičný sirup. Reklama zasazená do středověkého prostředí se po 50 vteřinách ve vysílání Super Bowlu navíc nečekaně změnila v upoutávku na poslední sérii Hry o trůny, kterou začne televize HBO vysílat za deset dní.

Bublé vs BublyVideo: Bublywater

Lidé rádi koukají na celebrity, které si ze sebe umějí udělat legraci. Dobrým příkladem je kanadský zpěvák Michael Bublé, jehož jméno špatně vyslovují fanoušci po celém světě.

Emoce a ženské hnutí

Jednou z nejdojemnějších reklam je ta od komunikačního gigantu Verizon. Upoutává na krátké dokumenty o osudech 12 fotbalistů, kteří přežili díky obětavosti členů různých bezpečnostních složek děsivou nehodu nebo přírodní katastrofu.

Tým, který by tu nebylVideo: Verizon

Jako reklamu s nejlepším poselstvím označuje na svém webu časopis TIME video aplikace Bumble, která se prezentuje jako feministická seznamka, v níž je první krok na ženách.

BumbleVideo: Bumble

„Ženy, míč je na vaší straně,“ vzkazuje krátké video komentované tenistkou Williamsovou. „Učiňte první krok – v práci, v lásce, v životě – a nečekejte, až vám dají moc. Protože jednu věc vám neřeknou: My už ji máme,“ říká vítězka 23 grandslamových turnajů.

Výběr článků

Načítám