Článek
Jen za prvních sedm hodin si vysílání naladilo 1,3 miliónu Norů z téměř pětimiliónové norské populace, přičemž 160 000 nadšenců sledovalo pouť lodi po celou tuto dobu. A to i přesto, že řada záběrů z 11 kamer, které z paluby lodi zachycují fantastickou krajinu, ale také třeba pasažéry odpočívající na lehátkách či posádku na můstku, může být nudná.
Podle šéfů NRK2 je to právě nedostatek vzrušení, co činí pořad pro norské diváky tak přitažlivým.
"Je to pomalé, nesmírně pomalé. Pořad je v přímém protikladu ke všemu ostatnímu, co televize vysílá, a právě proto vyčnívá z průměru, právě proto ho lidé chtějí vidět," řekl šéf projektu Rune Möklebust, který podobně zachytil již v roce 2008 skoro osmihodinovou cestu vlakem z norské metropole Oslo do Bergenu.
Slunce během cesty nezapadá
Trajekt vyplul z Bergenu se 314 cestujícími na palubě. Zastavuje vždy na pár hodin v 34 norských přístavech, na své cestě míjí kupříkladu Geirangerfjord, který je na seznamu přírodního dědictví UNESCO, překročí polární kruh a skončí až na dálném severu u hranic Norska s Ruskem.
Problémem vysílání není ani tma, v tuto dobu totiž v severním Norsku slunce vůbec nezapadá. Na internetu ho ale, bohužel, mohou kvůli omezujícím vysílacím právům sledovat jen norští diváci.
Norský pobřežní expres, známý pod názvem Hurtigruten, funguje od roku 1893. Zpočátku bylo jeho úkolem hlavně přepravovat místní obyvatele, zboží a poštu, nyní ho využívají především turisté.