Článek
„Jsem oceňovaný hudební klaun, zástupce ctihodné profese, a hluboce mě uráží špatné používání a překrucování slova 'klaun' ve spojitosti s chaotickým chováním v parlamentu či jinde,“ napsal Konyot ve středu deníku The Guardian. Reagoval tak na komentář, v němž se o zákonodárcích hovořilo jako o „brexitových klaunech“.
„Neustálé používání slova 'cirkus' v médiích pro vytvoření představy o nepořádku nebo špatném chování je taktéž nechutné,“ pokračoval 71letý Konyot. V minulosti působil jako hlavní klaun cirkusu Zippos a čtyřikrát byl vyhlášen nejlepším komediálním klaunem Británie. Skutečné fungování cirkusu je podle něj pravým opakem chaosu a opírá se o týmovou práci, disciplínu a efektivitu jednotlivých členů.
V rámci odchodu Británie z Evropské unie není nouze o komické či teatrální momenty a celý proces se podle deníku The Times v některých chvílích jeví jako fraška. Události vzbuzují značné emoce a barvité metafory, jako je právě ta o brexitových klaunech, tak v médiích nejsou výjimkou.
„Jsme umělci a tvoříme vystoupení. Nic z toho není zohledněno, když napíšou 'ti brexitoví klauni'. Kdyby cirkusy a klauni organizovali brexit, měli bychom to hotové dva roky zpátky,“ prohlásil Konyot.