Článek
Zatím poslední radar padl k zemi minulý týden poblíž Trevisa. Modus operandi Fleximana, jak se pachateli přezdívá, je podle serveru CNews jasný: do terénu vyráží vždy za tmy s flexou, kterou ve spodní části přeřízne kovový stojan tak, aby nepoškodil elektrické kabely v jeho dutině. Konstrukci pak volně položí na zem a zmizí. V jednom případě skončil odřezaný stojan ve vodním kanále.
@leggoit #Fleximan colpisce ancora. Nella notte tra il 23 e il 24 dicembre, due autovelox posizionati vicino allo svincolo di corso Savona sulla tangenziale di Asti sono stati abbattuti. I pali metallici che sostenevano le telecamere con rilevatori di velocità sono stati tagliati con un flessibile. Il danno è stimato a 50 mila euro, e il ripristino degli autovelox richiederà circa un mese. Si prevede che i prossimi autovelox saranno dotati di griglie e recinzioni di protezione aggiuntive. 👉🏼 Link in bio #leggo #leggoit #autovelox
♬ suono originale - Leggo
Vybírá ty, co nejvíc vynášejí
Fleximan si většinou vybírá radary, o nichž se domnívá, že provozovatelům vynášejí nejvíce. K zemi padlo například kontrolní zařízení u alpské obce Colle Santa Lucia, které má prý kapacitu „zkasírovat“ od nedisciplinovaných řidičů až půl milionu eur (12,4 mil. Kč) ročně.
Mnoho Italů Fleximana a jeho „hrdinskou neposlušnost“ veřejně oslavuje. Našli se i takoví, kteří jej požádali, „aby se zastavil také u nich“.
Řádění pachatele současně podnítilo lidovou fantazii a tvořivost. Na účtech uživatelů sociálních sítích se objevují obrázky, které znázorňují, jak by si autoři svého hrdinu představovali, například v maskovaném kostýmu – a samozřejmě s rozbrušovačkou.
Nuovo supereroe #fleximan pic.twitter.com/8CQTZGFcoq
— Mario (@Mario24782775) January 16, 2024
Zatím není jasné, zda je ničení rychlostních radarů dílem jedné osoby, nebo organizované skupiny. Faktem ale je, že se na internetu objevil videozáznam z bezpečnostní kamery, která v prosinci zachytila při sabotážní akci dva pachatele.
Policie už dříve spustila vyšetřování proti neznámé osobě. V případě dopadení hrozí vandalovi, resp. vandalům až tři roky vězení.
Rychlostní radary jsou v Itálii v poslední době předmětem mnoha diskusí. Kritici si stěžují, že měřících zařízení je příliš mnoho a že obce je instalují jen proto, aby vylepšily své rozpočty.
Velké vášně vzbudilo také rozhodnutí radnice v Boloni snížit maximální rychlost z 50 na 30 kilometrů za hodinu po celém městě s výjimkou tranzitních rychlostních komunikací.