Článek
Původním majitelem sbírky byl francouzský podnikatel Roger Baillon, který snil o tom, že jednou vozy vystaví v muzeu. Po problémech v podnikání ale musel zhruba 50 aut prodat. Zbytek zůstal na farmě až do jeho smrti před deseti lety.
Vozy zdědil jeho syn Jacques, který jim ale nevěnoval zvláštní pozornost. Po jeho loňském úmrtí připadla sbírka Baillonovým vnoučatům. O hodnotě vozů neměla potuchy, na sbírku se tak přijeli podívat odborníci z dražební společnosti Artcurial Motocars.
„Nejsem si jistý, jestli jsem někdy viděl tolik výjimečných aut pohromadě v jedné kolekci. Je tu Bugatti, Hispano-Suiua, Maserati, Ferrari, Delage, Delahaye. Roger Baillon tato auta zachránil,“ uvedl Pierre Novikoff z Artcurial Motocars.
Mezi vozy, z nichž mnoho chátralo pod provizorními přístřešky, našli opravdové poklady a celkovou hodnotu stanovili na 420 miliónů korun. Je ale nutné zmínit, že u mnoha automobilů bude renovace velmi těžká nebo i nemožná, takže většina z uvedené částky připadá na několik exemplářů.
Jedním z těch nejvzácnějších je Maserati A6G Gran Sports z roku 1956 s karoserií od slavného designéra Pietra Fruy. Vyrobeny byly jen tři kusy a očekává se, že tento by se měl prodat za necelý milión liber (35 miliónů korun). Dalším významným vozem je například kabriolet Talbot-Lago T26, který kdysi vlastnil egyptský král Farúk I.
Tím největším klenotem je ale Ferrari 250GT SWB California Spider z roku 1961. Stálo ve stodole přikryté štosy starých novin, tohoto modelu se přitom vyrobilo jen 36 kusů a jeho aukční odhad je 9,5 miliónu liber (333 miliónů korun). Tento konkrétní kus vlastnil v minulosti třeba Alain Delon, teď si na něj brousí zuby řada sběratelů vozů Ferrari.
„Jsem si jistý, že se prodá za osmicifernou sumu (v librách – pozn. redakce) a já budu mezi těmi, kteří se ho pokusí koupit. Lidé se o něj budou prát,“ citoval server MailOnline známého anglického prodejce vozů Ferrari Johna Collinse.
Společnost Artcurial Motocars bude vozy dražit příští rok na začátku února v Paříži.