Článek
Vyřazenou soupravu odkoupil postupně na různých aukcích milionář James Sherwood a po rekonstrukci původních vozů sestavil vlak podle historické podoby. V současnosti jezdí pod novým označením Venice Simplon-Orient-Express na různé výletní cesty po Evropě, a protože se trasy mění, čtyřikrát za rok zajíždí také na naše území. Poprvé se tak stalo v roce 1994.
Svezení vlakem je vyhrazeno spíše pro movité zájemce. Jedna cesta z Benátek do Paříže stojí kolem sedmdesáti tisíc korun. Za to ale má cestující nárok na nejvyšší komfort v soupravě lůžkových, jídelních a zábavních vozů.
Vlak se stal turistickou atrakcí a při zastavení v Břeclavi bylo za okny soupravy nemálo cestujících z Asie. Po počátečních rozpacích a nahodilém výběru lokomotiv v poslední době i České dráhy reagují na prestiž vlaku a místo provozem notně poznamenaných lokomotiv se snaží zařadit do čela unikátní soupravy alespoň čistou a pro oči neodpuzující lokomotivu.
"Bylo načase, ten vlak opravdu budí všude pozornost a dát tam zašlou lokomotivu je dokonalá antireklama," potvrdil jeden z přihlížejících železničářů. Vlak odjel z Břeclavi na další pouť přes Brno, Havlíčkův Brod do Prahy, která je jednou ze zastávek pro cestující.