Článek
Cestu myšákovi do skříní dospělých Američanů podle časopisu Newsweek otevřela oblíbená herečka ze seriálu Přátelé Jennifer Anistonová. Před několika měsíci s jistými rozpaky veřejně přiznala, že za tričko s nálepkou Mickeyho zaplatila více než 170 dolarů (4500 Kč).
Sehnat odpovídající velikost na její postavu nebylo prý navíc koncem loňského roku vůbec jednoduché. Anistonová si tehdy povzdechla, že myšák patří z pohledu prodejců pouze dětem, což je "opravdová škoda".
Na připomínku hvězdy televizních obrazovek záhy odpověděli svými výrobky módní návrháři i velké obchodní řetězce. Během několika týdnů se pulty zaplnily oblečením a jinými předměty s veselým Mickeym.
Prostě je fajn
Kreslené postavičce propadly bez rozdílu všechny ročníky dospělých v USA. Usmívá se zejména z dámských triček. Na ulici spiklenecky mrká z hrudi dospívající vnadné dívky, ale i statné padesátnice. Zdobí ovšem také vestičky společenských obleků dobře vydělávajících manažerů v New Yorku.
"Mickey je prostě fajn," říká na tamním letišti nad četbou burzovních novin Wall Street Journal podnikatel Joseph Lindsey.
Hlasujte v anketě pod článkem: |
Koupili byste si na sebe oblečení s obrázkem Mickey Mouse? |
Podle obchodníků se nejlépe s myšákem prodává oblečení v pastelových barvách. Hitem letošní sezóny se přitom staly nejrůznější odstíny růžové. Zákazníci se liší zejména v tom, kolik jsou ochotni za horký módní výstřelek zaplatit.
Například celebritami vyhledávaný oděvní salón Dolce & Gabbana si za své tričko s myšákem účtuje rovných 1400 dolarů (37 tisíc Kč).