Článek
Stejně jako klasická sanitka je i její zmenšená verze vybavená nezbytnostmi pro poskytování neodkladné přednemocniční péče. K motorce je připojen vozík k převozu pacienta, po jeho straně je umístěna kyslíková bomba a přenosná nosítka s lékárničkou jsou uloženy v její zadní části. Nechybí ani klasický výstražný majáček.
Mohamed Khán vyvinul sanitní motorku proto, že tím chtěl pomoci obyvatelům žijícím v odlehlých částech země, kam klasický sanitní vůz nedojede. Od těchto venkovanů často slýchal neuvěřitelné příběhy, jak nemocné odnášeli do nemocnice po svých nebo se je tam snažili dopravit na kolech.
Khán pochází z města Hajdarábád ležícího v centrální části Indie, kde vlastní obchod specializovaný na motorové vozy pro hendikepované. Sanitní motorku vyvinul za 35 dní. Podle agentury Reuters ji teď plánuje nabízet příslušným orgánům. V přepočtu stojí necelých 40 tisíc korun.
Khán však není první, kdo s nápadem na sanitní motorky přišel. Podobné používají v Indii už na více místech, například ve městě Bengalúru na jihu země nebo ve státě Čhattísgarh ležícím v centrální Indii.