Článek
Pizzu, za kterou si restaurace účtovala 24 dolarů (téměř 600 Kč), nabízela aplikace za 16 dolarů (400 Kč). A když si muž vlastní pizzu objednal, zjistil, že za ni skutečně zaplatil 16 dolarů, jeho restaurace však dostala plných 24 dolarů.
Na situaci upozornil na svém blogu analytik konzultační společnosti The Edge Group Ranjan Roy s tím, že restauratér je jeho přítel. Ten se o nabídce dozvěděl poté, co loni v březnu začal dostávat stížnosti na dodávky svého jídla, přitom jeho provozovna dodávky nenabízela. Začal proto pátrat a objevil, že byl přidán do oné aplikace. A všiml si také, že jsou přes ni jeho pizzy levnější.
Pandemie má i své vítěze
Objednal si proto deset pizz z vlastní restaurace, které nechal poslat do domu svého přítele. Zaplatil za ně 160 dolarů, ale aplikace mu za ně prostřednictvím kurýra zaplatila 240 dolarů. Při další objednávce pak restaurace dokonce zabalila do krabic pouze základy pizz, bez ingrediencí, aby maximalizovala „zisk” z rozdílných cen. „Byl jsem opravdu zvědavý, jestli jim to dojde, ale ne,” napsal Roy. „Později jsme zjistili, že to byl test poptávky jejich společnosti.”
Zmíněnou rozvozovou firmu podporuje investiční gigant Softbank. Ten tento týden oznámil, že hospodařil s rekordní ztrátou téměř 13 miliard USD.