Hlavní obsah

„Moje žena je prase.“ Lahůdkářství v Cannes muselo odstranit sporný vývěsní štít

2:56
2:56

Poslechněte si tento článek

Na samou hranici únosnosti zašli dva majitelé lahůdkářství v jihofrancouzském Cannes, když si jako název nově otevřené prodejny zvolili větu „Moje žena je prase“. Za každou cenu chtěli upoutat pozornost, což se jim podařilo. Odvážný slogan ale neušel radnici, která provozovatelům pohrozila pokutou, jestli nápis neodstraní.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Společníci David Prince a Frédéric Saury otevřeli obchod letos v lednu. Na kresbě po obou stranách nápisu se na příchozí usmívá žena s hlubokým výstřihem a hlavou stylizovanou do podoby prasnice. Loket má opřený o nakrojenou uzeninu, zatímco v druhé ruce drží řeznický sekáček.

„Věděli jsme, že lidé o tom budou mluvit. Čekali jsme ale také uznání, že to byl dobrý marketingový tah,“ vysvětlil jeden z majitelů podle serveru Midi Libre. „Přilákalo to spoustu lidí. Někteří si to dokonce vyfotografovali,“ dodal s tím, že je to vlastně i „dar z nebes“ pro ostatní obchody v okolí.

„Jsme samá zábava, vtipálci a bonviváni, kteří mají rádi dobré jídlo. Většině lidí to připadá humorné. I moje žena se tomu směje. Chtěli jsme prostě udělat pořádný PR kousek,“ vysvětlil pan David listu Le Parisien.

Odmítl, že by šlo o jakoukoli provokaci sexuální povahy. Někteří zákazníci sice kroutí hlavou, ale příliš se nepohoršují.

„Nejdříve jsem si myslel, to bude sex shop. Šel jsem se podívat zblízka a všiml jsem si, že jde o obchod potravinami, který zároveň slouží jako zásilkovna. Je to sice nevkusné, ale funguje to,“ přiznal jeden z nich. „V životě se člověk musí umět smát,“ přidal se jiný.

Zareagovala ale i radnice, která zaslala majitelům celkem pět výstrah, aby kontroverzní nápis nad prodejnou demontovali. Prý byl instalován „bez povolení“. V opačném případě by obchodníkům hrozila pokuta 243 eur (6051 Kč) denně.

V polovině února nápis skutečně odstranili, ale nevšedního výplodu své kreativity se vzdát nechtěli. „Většina lidí nám řekla, abychom si to nechali. Mladí, staří, muži i ženy. Nám oběma je čtyřicet, a jestli by se někdo mohl cítit uražený, tak jsou to naše manželky,“ argumentovali obchodníci.

Minulý týden sporný nápis vystavili znova, ale nikoli nad vchod, nýbrž zevnitř do výkladní skříně. Zvenčí zve zákazníky k návštěvě decentní nápis Rotisserie–lihoviny–uzenářství–víno–pivo, vyvedený v barvách francouzské trikolóry.

„Teď už nám nemohou (radnice) nic vytýkat. Soudcem budou zákazníci,“ nechali se slyšet David a Frédéric.

Související témata:

Výběr článků

Načítám