Článek
„Doslechli jsme se, že jsou plány na revitalizaci areálu. Tyto budovy se mají zbourat a má se tu postavit něco jiného. Pro nás to de facto znamená, že se musíme odsud vystěhovat,“ uvedl předseda Klubu železničních modelářů Brno Jiří Veselý.

Budova, kde se výstava vláčku nachází, půjde k zemi.
Kam se budou stěhovat, ale zatím netuší. Klubu se nedaří nalézt nové prostory a hrozí, že modely skončí ve skladu.
„Jsme neziskovka, vedeme kroužky dětí a mládeže a pokud si uvědomíte, že je nás zhruba kolem třiceti a podělíte komerční ceny třiceti, tak vychází taková výše příspěvku, která je nereálná,” vysvětlil Veselý s tím, že se jim daří sehnat menší sponzory, na utáhnutí to ale nestačí.
Prodal podíl ve firmě a vytvořil největší železniční model svého druhu

Oblíbenou expozici vláčků, kterou mají rozprostřenou ve třetím patře bývalé přádelny Mosilany v Brně, tak lidé pravděpodobně budou mít možnost vidět jen do března.
Na ploše kolem sta metrů čtverečních se tu rozprostírají ručně vyráběné modely vláčků i kolejišť z různých období. Kolejiště přitom vycházejí ze skutečných stanic, jejichž současnost i historii nadšenci pečlivě studovali.

Výstavu obdivují malí a velcí.
„Díky unikátnímu systém řízení provozu můžeme provozovat relativně hodně mašinek současně, kolem osmdesáti až devadesáti souprav současně,” vysvětlil Veselý. Výstavu také pravidelně obměňují, každý týden po kolejích jezdí modely z různých časových období.
Lékaři mu po mrtvici sdělili zdrcující zprávu, modelář svůj vysněný projekt přesto dokončil

„Momentálně se nacházíme v páté epoše, což je období let 1970-1974. Původně měla být výstava pouze čtyři týdny, začínali jsme nejstarší epochou, a to parními mašinkami, následoval přechod k dieselům,” dodal Veselý s tím, že expozice je pro návštěvníky přístupná každý týden od čtvrtka do neděle.