Článek
„Doslechli jsme se, že jsou plány na revitalizaci areálu. Tyto budovy se mají zbourat a má se tu postavit něco jiného. Pro nás to de facto znamená, že se musíme odsud vystěhovat,“ uvedl předseda Klubu železničních modelářů Brno Jiří Veselý.
Kam se budou stěhovat, ale zatím netuší. Klubu se nedaří nalézt nové prostory a hrozí, že modely skončí ve skladu.
„Jsme neziskovka, vedeme kroužky dětí a mládeže a pokud si uvědomíte, že je nás zhruba kolem třiceti a podělíte komerční ceny třiceti, tak vychází taková výše příspěvku, která je nereálná,” vysvětlil Veselý s tím, že se jim daří sehnat menší sponzory, na utáhnutí to ale nestačí.
Prodal podíl ve firmě a vytvořil největší železniční model svého druhu
Oblíbenou expozici vláčků, kterou mají rozprostřenou ve třetím patře bývalé přádelny Mosilany v Brně, tak lidé pravděpodobně budou mít možnost vidět jen do března.
Na ploše kolem sta metrů čtverečních se tu rozprostírají ručně vyráběné modely vláčků i kolejišť z různých období. Kolejiště přitom vycházejí ze skutečných stanic, jejichž současnost i historii nadšenci pečlivě studovali.
„Díky unikátnímu systém řízení provozu můžeme provozovat relativně hodně mašinek současně, kolem osmdesáti až devadesáti souprav současně,” vysvětlil Veselý. Výstavu také pravidelně obměňují, každý týden po kolejích jezdí modely z různých časových období.
Lékaři mu po mrtvici sdělili zdrcující zprávu, modelář svůj vysněný projekt přesto dokončil
„Momentálně se nacházíme v páté epoše, což je období let 1970-1974. Původně měla být výstava pouze čtyři týdny, začínali jsme nejstarší epochou, a to parními mašinkami, následoval přechod k dieselům,” dodal Veselý s tím, že expozice je pro návštěvníky přístupná každý týden od čtvrtka do neděle.