Článek
Nový Titanic bude téměř do posledního šroubku věrný historické předloze. Cestující tak podle listu USA Today na jeho palubách budou marně hledat televizi či internetové připojení. Zato tam najdou turecké lázně, tenisový kurt, divadlo či kasino.
Palmer, který své jmění získal podnikáním v důlním průmyslu, založil kvůli stavbě Titaniku II společnost Blue Star Line, která konstrukcí pověřila čínskou státní firmu CSC Jinling Shipyard. Z toho plyne první rozdíl: ke své premiérové plavbě vyrazí nový Titanic ze Šanghaje do britského Southamptonu, a odtud bude pokračovat do New Yorku.
Původní Titanic absolvoval pouze druhou část plavby. Nechala si ho před více než sto lety postavit společnost White Star Line, a v té době byl největší zaoceánskou lodí s délkou téměř 270 metrů, výškou 53 metrů a váhou zhruba 40 000 tun. Potopil se v roce 1912 a zahynulo v něm více než 1500 cestujících a členů posádky.
Experti projektu nevěří
Rozměry jeho repliky se budou prý shodovat na desítky centimetrů. Novinek se však dočká technologická stránka přepravy - zcela současný bude například navigační systém, místo původních motorů na uhlí bude vybaven dieselovými.
Lišit se ale podle Palmera bude hlavně v té nejzásadnější věci. Dopluje až do Ameriky, a to ne jednou. "Bude to skutečný zlatý důl," prohlásil Palmer s tím, že se ho na lístky ptalo už 40 000 zájemců. Kapacita lodi přitom bude 2435 lidí. Palmer proto plánuje, že loď bude fungovat na pravidelné lince.
Někteří experti jsou však k těmto plánům skeptičtí. Jednak kvůli zpřísněným bezpečnostním opatřením, kterým lodní byznys čelí od ztroskotání lodi Costa Concordia, jednak kvůli náročnosti zaoceánských plaveb, které jsou pro podobné lodi téměř nemožné v zimních měsících. Titanic II má podle odborníků oslovených USA Today spíše šanci vzbudit zájem o první plavbu, pak však zájem o něj klesne.