Článek
Aukční síň Joopiter, kterou založil zpěvák a producent Pharrell Williams, oznámila, že mikroskopická kabelka značky Louis Vuitton se prodala za 63 750 dolarů, tedy v přepočtu za více než 1,4 milionu korun.
Kabelka, kterou pro známou značku luxusního zboží vyrobila firma MSCHF, má rozměry 657 × 222 × 700 mikrometrů, takže žádný rozměr se příliš neblíží ani jednomu milimetru. Tvrzení výrobce, že je kabelka menší než zrnko soli, tak není nijak zvlášť přehnané.
Neonově zelená taška byla vyrobena speciální metodou 3D tisku a je to právě její barva, díky které ji lze vůbec nějak rozumně zaznamenat alespoň na špičce lidského prstu. Aby bylo možné si ji více prohlédnout, je třeba použít mikroskop, s jehož pomocí je mimo jiné vidět i ikonické logo LV.
Do jisté míry pikantní je skutečnost, že ačkoliv je v současnosti Pharrell Williams kreativním ředitelem pro pánskou módu u značky Louis Vuitton, k návrhu a výrobě mikrokabelky přizván nebyl. Kreativní ředitel MSCHF Kevin Wiesner navíc listu New York Times řekl, že firma udělala malou kabelku, protože Williams „miluje velké klobouky“.
KVÍZ: Vyznáte se ve světě kabelek?
Kabelky ztratily původní význam
Wiesner také dodal, že neonově zelená mikrokabelka je vlastně dost vtipný objekt, protože vychází z něčeho plně funkčního, ale ve skutečnosti je to šperk. Ale tak lidé v MSCHF nahlížejí na kabelky obecně.
„Původně funkční předmět, jako je kabelka, se postupně zmenšoval a zmenšoval a jeho význam byl stále abstraktnější, až se dnes stal vlastně pouze nositelem značky,“ vysvětluje Wiesner svůj náhled na dnešní svět luxusních kabelek.