Článek
Zatím není známo, proč pilot použil padák. Policie pouze uvedla, že se jednalo o „stav nouze“, a že případ začala vyšetřovat. K aktivaci padáku mělo podle australských médií dojít ve výšce asi 1200 metrů.
Při pomalém klesání, jehož část zachytil na video amatérský kameraman Doug Turner, se pilot dokázal vyhnout drátům elektrického vedení a domům. Nakonec přistál na zahradě jednoho z nich.
Nehoda bez zranění
Čtyři lidé na palubě letadla vyvázli bez vážných zranění, pouze jeden z nich byl převezen do nemocnice, když si stěžoval na bolest krku.
Prezident leteckého klubu v Sydney Allan Bligh pro server Sydney Morning Herald uvedl, že letadla Cirrus jsou vybavena páčkou v kokpitu, kterou se vysouvá padák.
„Letadlo by se pak mělo pomalu snést na zem, ale nestane se tak vždy - počasí a další věci mohou nadělat paseku,“ řekl Bligh.
Padáky zachraňují životy
Společnost Cirrus tvrdí, že díky padákům v jejích letadlech bylo k lednu letošního roku zachráněno 85 životů.
„Je tu celá řada výrobců, která je (padáky) odmítá používat a věří, že kontrolované neplánované přistání, které se učíme od prvních dnů létání, je mnohem lepší než použití padáku,“ poukázal prezident klubu.
Bligh ještě dodal, že pilot podle něj při sobotním incidentu odvedl dobrou práci. Pomohlo mu k tomu štěstí i jeho schopnosti.