Hlavní obsah

Láska Britů k tradičnímu čaji s mlékem slábne

LONDÝN

Šálek čaje je lepší než sex, říká britský zpěvák Boy George. Přesto ale Britové rychle ztrácejí svoji pověst náruživých příznivců tohoto nápoje, píše dnešní The Daily Telegraph.

Foto: Ondřej Kořínek

Ilustrační foto

Článek

Šálek čaje s mlékem a dvěma cukry býval jedním z mocných symbolů Británie. Dnes ale tradiční nápoj stále více nahrazují různé ovocné či bylinné formy.

Podle nejnovějšího výzkumu si před pěti lety Britové nakoupili 127 milionu kilogramů klasických čajových pytlíků ročně, zatímco dnes je to už pouhých 114 milionů, čímž Británii v konzumaci čaje předstihlo Turecko.

"Na ovocné čaje se kdysi hledělo jako na nápoj puritánů, ale postupně si získaly oblibu jako zdravější alternativa černých čajů," říká autor zprávy John Band, který vzestup obliby mátových a dalších aromatických čajů přičítá chytré marketingové strategii: "Jde o image. Ten, kdo pije ovocný čaj, je nyní vnímán jako moderní a vyrovnaný".

Přesto kult černého čaje zůstává silný, o čemž svědčí hojně navštěvovaná internetová adresa www.nicecupofteaandasitdown.com, věnovaná čaji a sušenkám.

Výběr článků

Načítám