Článek
Značka Sony oznámila okamžité ukončení prodeje walkmanů v Japonsku. A právě země vycházejícího slunce je často místem, které udává trendy do budoucna pro celý svět. Firma bude i nadále vyrábět tato zařízení pro potřeby Číny, kde je o ně velký zájem. I o stále užší skupiny uživatelů v Evropě a Americe má být ještě několik let postaráno, avšak je jasné, že bude produkce i nadále na ústupu.
Walkman spatřil poprvé světlo světa v roce 1979 a od té doby se jich prodalo po celém světě zhruba 220 miliónů kusů. Dříve často označován jako nejlepší technologický výdobytek všech dob byl však ze světových trhů vytlačován CD přehrávači zvanými discman a nyní digitálními následovníky, nejvýrazněji pak asi iPody.
V rozvojových zemích zájem zůstává
"V některých regionech je po nich stále poptávka, zejména pak v rozvojových zemích. V Japonsku je však už jasně patrný odklon směrem k jiným formám médií, než jsou audio kazety," uvedl mluvčí značky Sony pro Japonsko George Boyd.
Walkman si doslova vysnil technik audio divize Sony Nobutishi Kihara, který reagoval na požadavek jednoho z vedoucích firmy Akio Mority, který chtěl poslouchat své oblíbené opery během dlouhých hodin, které trávil v letadlech. První ohlasy na výrobek byly spíše chladné, ale v momentě, kdy byl produkt jasně zacílen na mladé lidi, začal slavit obrovský úspěch.